جلسه لژیون روز دوشنبه مورخ 94/09/23
در نهایت وقتی به رهایی برسید لذتی وصف ناشدنی را تجربه خواهید کرد و تازه متوجه می شوید که هر چقدر به دانسته هایتان اضافه می شود نسبت به آنچه که از نادانسته ها وجود دارد هنوز ناآگاهید. کنگره خوشبختانه یک چهارچوبی را در رابطه با شناخت خود و خدای خود به شما می دهد که وقتی این چهارچوب را فرابگیرید براحتی می توانید به حرکت خود ادامه دهید.
استاد در ادامه مسیر کنگره را به اتوبانی تشبیه نموده و فرمودند همانطور که در اتوبان در لاین های مختلف می توان با سرعت های کم یا زیاد حرکت کرد ، حرکت افراد در طول سفر هم ابتدا از اولین لاین به آهستگی شروع شده و سپس با بالا رفتن سرعت حرکت به لاینهای دیگر خواهید رفت . تعیین کننده سرعت حرکت افراد در مسیر رسیدن به تعالی آموزشها و عمل به آنها است و راهنمایان مانند علائم و حفاظ های کنار جاده هستند که بدون توجه به آنها قطعا از مسیر خارج خواهید شد تا جایی که سرگردان شده و هیچ حرکتی نخواهید داشت. سرانجام این دور باطل ناامیدی است که به سراغ فرد معتاد آمده و هر لحظه وی را به سوی مرگ نزدیک می نماید. اینجاست که شخص با ورود به کنگره جایگاه فعلی و مبداء خود را می یابد و در مسیر آموزش ها حرکت کرده و هیچگاه کنگره را به خاطر امکان کسب آگاهی بیشتر رها نخواهد کرد.
زمانی که در مسیر کنگره قرار گرفتید به موانعی برخورد می کنید که لازم است مسئولیت همه آن ها را بپذیرید. سوالاتی نیز در این بین بوجود می آید که انسان را در دو راهی قرار می دهد ، یک راه نشستن و سوختن است که سرانجام آن ناامیدی و تباهیست و راه دیگر توجه به پیام وادی سوم است که باید دانست که هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی کند.
مطالب و پیام وادی ها باید ملکه ذهن شود و راه آن تکرار منظم و پی در پی و اهمیت دادن به موضوع است ، نمونه این حرکت را می توان در ارتش آلمان نازی پیدا کرد که با پیاده سازی یک نظم و یکپارچگی از سنین نوجوانی افراد ایشان را برای تشکیل یک ارتش منسجم آماده کرده و تمامی اهداف خود را ملکه ذهن آنها نمود.
استاد با اشاره به اینکه پذیرفتن اینکه تنها کسی که به فکر ماست خودمان هستیم کافی نیست و باید از نیروی مافوق کمک گرفت افزودند که این با داشتن عمل سالم باعث جذب این نیرو ها به صورت القائات و الهامات میشود. این القائات و الهامات جنبه های منفی هم دارند که در صورت داشتن غرور و منیت در شخص ایجاد تزلزل می کند و باید برای مقابله با آنها حتما پیام های وادی ها را ملکه ذهن نمود و بکار گرفت.
استاد به مسئله مفاهیم آورده شده در کلام الله اشاره نموده و فرمودند عبادات ما به دلیل ندانستن معنا و مفهوم آنها بی فایده و بی ثمر می باشد و خوب است بدانید تمامی این چهارده وادی کنگره برگرفته از مفاهیم قرآنی است که به زبان ساده و شیوا بیان شده و توجه و عمل به آن حرکت در جهت فرامین الهی را موجب می شود.
استاد به تصویر عقاب بر روی جلد کتاب 60 درجه اشاره نموده و فرمودند که در خلقت و خصلت های این پرنده باید بسیار تامل کرد چراکه این پرنده در مقطعی از عمر خود با درد رنج فراوان پرها و منقار خود را از دست داده و پرها و منقار جدیدی در آن رشد می کند و به همین خاطر سر عقاب در کنگره نشانه قدرت مطلق است. تغییر و نو شدن به همراه تحمل سختی حاصل خواهد شد.
در ادامه مطالب وادی سوم استاد فرمودند اینکه گفته شده درختان ایستاده می میرند اشاره به این است که انسان باید همراه سربلند و امیدوار بوده و تا لحظه مرگ از تلاش کوشش باز نماند. این تلاش ما در جهت برطرف کردن مشکلات و موانع است و زندگی بدون مشکل بی معناست.
غم و اندوه مانند موریانه وجود انسان را نابود می کند. در زمان سختی ها باید با تفکر حرکت کرد از شتابزدگی پرهیز نمود و بدانیم هر فکر و اندیشه ما مشکل کوچکی را برطرف می کند این تفکر تدریجی در ما ظرفیت بوجود آوده طوری که در ادامه بزرگترین مشکلات را هم حل و فصل خواهیم کرد. نکته مهمی که باید توجه کنیم این است هرگز نباید با مشکلات هم هویت شد به عبارت دیگر نباید اجازه داد که توسط مشکلات احاطه شویم ، زمانی که از مشکلات فاصله گرفتیم عظمت آن در نظر ما کوچکتر شده و اجازه تفکر پیدا می کنیم.
در آخر استاد نتایج وادی سوم را برشمردند:
1- کلیه مسئولیت کار و زندگی و مشکلات خودمان را ، خودمان بپذیریم. 2- کلیه سختی های آن را با دل و جان بپذیریم. 3- سعی کنیم با تمام توان ، مسائل را با تفکر و تدبیر حل نماییم. 4- سعی کنیم از نظر مشورتی سایر انسانهای صالح استفاده کنیم ، ولی تصمیم نهایی را بایستی خودمان بگیریم.
پایان وادی سوم